MPK i miasto know how...

13 years ago by Sebastian

- - - -

Dzisiaj, w związku z tym, że akurat nie czuję się najlepiej, postanowiłem powylewać swoje żale publicznie na blogu. Ja rozumiem, że Euro, że Unia Europejska dała pieniądze. Rozumiem remonty i to, że trzeba je zrobić, nawet jeśli mają miejsce wszystkie na raz i paraliżują miasto.

Postanowiłem ponarzekać na coś innego. Jeździcie komunikacją miejską? Fantastycznie, ja też. Wszystko jest ok jeśli mam bilet. Zawsze kupuję bilet miesięczny i robię to pierwszego dnia nowego miesiąca.

Rewelacyjną wiadomością było jakiś już czas temu pojawienie się biletomatów w strategicznych punktach miasta. Wreszcie można kupić bilety i doładować komkartę bez większych kolejek, praktycznie wszędzie. Oczywiście okazuje się już nie pierwszy raz, że to tylko pobożne życzenia.

Miasto wydało na te wspaniałe urządzenia prawie 4 miliony złotych. Nie wiem jednak jak Wy, ale ja odniosłem wrażenie, że one nigdy nie działają. I nie są jakoś strasznie zdewastowane przez wandali, o co martwiło się wiele osób. Przez długi już czas widziałem może 2 rozbite biletomaty. Najczęściej wyświetlają one radosny komunikat, że są nieczynne i wskazują następny najbliższy biletomat. Szkoda, że najczęściej okazuje się, że on także jest nieczynny.

Przykład z dzisiaj. Sobota, dzień, w którym większość kiosków już nie funkcjonuje. Jest godzina 16:05 więc tym bardziej nikłe szanse, że trafi się ktoś kto doładuje komkartę. Oczywiście z radością poszedłem do bankomatu wypłacić pieniądze. W  końcu od czego są biletomaty. Idę więc do najbliższego urządzenia na ulicy Wrocławskiej. Tam niestety czekała na mnie niespodzianka - automat nieczynny. Najbliższy jest na placu Bernardyńskim. No to idę sobie we wskazane miejsce - przecież to blisko. Niestety, automat pokazywał dokładnie taki sam komunikat. Poszedłem więc dalej, na ulicę Kórnicką. Muszę pisać co zobaczyłem? Chyba już nie. Zdenerwowany pojechałem do domu na gapę, z nastawieniem, że jak ktoś mnie zapyta o bilet - będę bardzo nieżyczliwy i niekulturalny.

Kolejną sprawą jest to, że nie byłoby problemu, gdyby w tym mieście ktoś jeszcze sprzedawał bilety. Niestety coraz częściej słyszę od kioskarzy, że nie opłaca im się sprzedawać biletów, gdyż najczęściej muszą do tego biznesu dokładać. Jeśli to prawda to trudno ich winić.

Nie wiem jak tam się w ZTM zapatrują na podejście do klienta, który jest przecież ich żywicielem. Jak dla mnie mają to w dupie i nie potrafią przypilnować jakości świadczonych usług. Jeżeli w wyniku przetargu jakaś firma nam te biletomaty postawiła to mam nadzieję, że w warunkach umowy było też dbanie o to, żeby te urządzenia działały. To byłoby logiczne. Niestety (może mam pecha) jak do nich akurat podchodzę to nie działają. Sam już nie wiem dlaczego w ogóle do nich zaglądam, regularnie przemierzając co miesiąc trasę Wrocławska - Kórnicka w poszukiwaniu biletu.

Jak się wkurzę to w przyszłym roku po prostu przesiadam się na rower i moich pieniędzy ZTM, MPK czy kto tam to kasuje - nie zobaczy.

Comments

2011-10-02 00:19:00


Kat Lewandowska --- Następnym razem zadzwoń, to przejdę się do biletomatu z Tobą - jeszcze nie trafiłam na niedziałający, a jeżdżę regularnie komunikacją miejską :) Popieram Kasię, że najlepsze rozwiązanie to rower, chociaż mnie póki co na rower nie stać, i pewnie zginęłabym pod kołami samochodu/autobusu/tramwaju/innego roweru/motoru, etc., i zimą trochę zimno na rowerze (poza tym nie wiem jak się sprawdza w warunkach dużego zaśnieżenia), więc korzystam z MPK, i jedyne na co narzekam, to problemy z dostępnością biletów, ale nie w biletomatach, tylko w kioskach lub sklepach, gdzie często "nie prowadzą" biletów, albo nie można za nie płacić kartą (tego za bardzo nie rozumiem, ale akurat czesto się zdarza).

2011-10-02 08:29:00


Sebastian Samulczyk --- To nie tak, że się dopiero obudziłem. Ten wpis chodził mi po głowie już jakiś czas i teraz się po prostu zdenerwowałem. Serio, nie tylko ja odnoszę wrażenie, że 3,8 mln zł wydane na 40 biletomatów, które najczęściej nie działają. Pewnie jak zwykle wybrano najtańszą ofertę, nie zwracając uwagi na jakoś późniejszej obsługi, warunki serwisu itp. To byłoby tak typowe.

2011-10-02 10:17:00


tomek ch --- Obawiam się, że to czy zapłacisz za bilet czy pojedziesz rowerem - oni to również mają w dupie. Niestety. Ale gdyby wszyscy przesiedli się na rowery lub cokolwiek innego - mpk byłoby ładnie w plecy. Szkoda, że nie to nierealne..

Share your thoughts...

Your email address will not be published. Required fields are marked *



Designed by accident by Sebastian Samulczyk © 2023